TCL kün­dig­te mit dem MoVo UD den welt­weit ers­ten 4K Smart TV mit inte­grier­tem Goo­gle TV (Jel­ly Bean 4.2.2) an.

Bereits auf der CES hat der Elek­tro­nik­her­stel­ler aus Chi­na einen 4K Fern­se­her und eine sepa­ra­te Goo­gle TV Box vor­ge­stellt. Jetzt geht TCL den logi­schen Weg und kom­bi­niert die zwei Sys­te­me mit­ein­an­der.

In der fina­len Ver­si­on wird der TV unter ande­rem Goo­gle Voice Sear­ch, Chro­me, Goo­gle Play, Youtube unter­stüt­zen. Ein Bewe­gungs­sen­sor soll den Benut­zer erken­nen und schlägt die­sem ent­spre­chend sei­ner Gewohn­hei­ten und Vor­lie­ben pas­sen­den Con­tent vor.

Mr. Zhao Zhon­gyao, Chief Exe­cu­ti­ve Offi­cer bei TCL Mul­ti­me­dia:

Die Grund­wer­te der Mar­ke TCL sind, Inno­va­tio­nen und Krea­ti­vi­tät zum Leben zu erwe­cken und dem Kun­den das ulti­ma­ti­ve Ver­gnü­gen zu ver­mit­teln. In Zukunft wird TCL wei­ter­hin sei­ne Kern­kom­pe­ten­zen durch Inves­ti­tio­nen in sei­ne Pro­dukt-Tech­no­lo­gi­en und Inno­va­tio­nen ver­bes­sern.

Der MoVo UD – Ultra HD TV wird Ende 2013 auf den Markt kom­men. Ob TCL mit die­sem Pro­dukt auch den Sprung auf den ame­ri­ka­ni­schen Markt wagt bleibt abzu­war­ten.

[Expand Pres­se­mit­tei­lung:]

TCL Unvei­led MoVo UD

The World’s First 4K Smart TV with Goo­gle TV Soft­ware

HONG KONG, May 16, 2013 /PRNewswire/ — TCL Mul­ti­me­dia Tech­no­lo­gy Hol­dings Limi­ted („TCL Mul­ti­me­dia“ or „the Group“, HKSE sto­ck code: 01070) is plea­sed to announ­ce that the Group’s new 4K Ultra High Defi­ni­ti­on TV will be avail­able for cust­o­m­ers with the latest Goo­gle TV soft­ware. MoVo UD, TCL’s 4K Smart TV with Goo­gle TV, was demo­ed at the 2013 Goo­gle I/O con­fe­ren­ce.

MoVo UD is 4K by 2K ultra high defi­ni­ti­on TV and will be avail­able for cust­o­m­ers later this year. MoVo UD will be power­ed by the new ver­si­on of Goo­gle TV with the latest Andro­id 4.2.2 that was unvei­led at the 2013 Goo­gle I/O. The device will have app­li­ca­ti­ons and fea­tures inclu­ding Goo­gle Voice Sear­ch, Chro­me, Goo­gle Play and YouTube.

Mr. Zhao Zhon­gyao, Chief Exe­cu­ti­ve Offi­cer of TCL Mul­ti­me­dia, said, „The core value of TCL brand is to intro­du­ce inno­va­ti­on and crea­ti­vi­ty into life, brin­ging the ulti­ma­te plea­su­re to con­su­mers. Loo­king ahead, TCL will con­ti­nue to enhan­ce its core com­pe­ten­ce by capi­ta­li­zing its cut­ting edge pro­duct tech­no­lo­gies and inno­va­ti­ons.“

About TCL Mul­ti­me­dia

Head­quar­te­red in Chi­na, TCL Mul­ti­me­dia Tech­no­lo­gy Hol­dings Limi­ted (HKSE sto­ck code: 01070) is one of the lea­ding play­ers in the glo­bal TV indus­try. TCL Mul­ti­me­dia is enga­ged in the R&D, manu­fac­tu­ring and dis­tri­bu­ti­on of con­su­mer elec­tro­nic pro­ducts com­pri­sing tele­vi­si­on and audio visual pro­ducts. Its ulti­ma­te hol­ding com­pany is TCL Cor­po­ra­ti­on. Accord­ing to the latest Dis­play­Se­ar­ch report, the Group’s glo­bal LCD TV mar­ket share increa­sed from 4.8% in 2011 to 5.8% in 2012, and the­r­e­by lif­ted its ran­king to No.4. The Group has ran­ked No.1 in the PRC LCD TV mar­ket with a mar­ket share of 18.0%.

[/Expand]

via: engadget.com

Bewer­te die­sen Arti­kel